Abruzzen

7 mei 2022 - Caramanico Terme, Italië

Vandaag regent het de hele dag.   We reden een camping voorbij (die er niet zo aantrekkelijk uitzag) toen er een oud mannetje in gele oliejas   vanuit het niets opdook en ons aanhield. Hij vroeg of we een camping zoeken? Hij liep voor en wees ons de weg, dus wij toch maar erachteraan, de camping op.  We konden dit mannetje in zijn gele oliejas met pikzwarte handen (hij was zojuist nog aan een motor het sleutelen) toch niet teleurstellen? Achteraf was het een prima plekje in een boomgaard (door de stromende regen hebben wij dit niet gezien),.

Lezend en puzzelend zijn we de dag doorgekomen.

‘s Avonds hebben wij heerlijk genoten van de pasta en spidi’s in het restaurant (gerund door de gastvrije zoon). De nodige drankinname zorgde ervoor dat we die nacht heerlijk geslapen hebben.

Punch AmbruzziLekker likeurtje

Deze camping van deze familie ligt tussen 3 nationaalparken in. Regio Abruzzen
Nationaal Park Abruzzo ligt ten oosten van  Rome. De regio Abruzzen ligt in het midden van Italië en kent maar liefst drie nationale parken. De natuur en wildlife schijnt prachtig te zijn. Helaas hebben wij er door het slechte weer niets van gezien. Reden temeer om hier eens terug te komen.