Krka

8 juni 2022 - Krka Np, Kroatië

Camp Krka is een gemoedelijke camping in Lozovac, in het zuiden van Kroatië, tussen de grote steden Zadar en Split. De grootste troef van de camping is de nabijheid van het nationale park Krka. De camping biedt georganiseerde dagtochten aan naar het Nationaal Park Krka. Eventueel met lunch. De watervallen in het natuurpark zijn een echt plaatje. Daarom wordt de camping veel bezocht door natuurliefhebbers. Maar op zo’n dagtocht zie je meer dan alleen natuurschoon. Zo kom je ook langs een klooster en een amfitheater.

met een Nederlands gezinnetje en een wat ouder Duits echtpaar, zijn we met de zoon van de eigenaar in een een personenbusje naar de watervallen en het klooster gereden. Ook zijn we onderweg gestopt voor fotomomentjes. De lunch heeft ons heerlijk gesmaakt. Vanwege het onweer dat kwam opzetten, hebben wij het amfitheater niet gezien.

Minibus tourHeerlijke lunch met streekproducten

Klooster KrkaFotopointWatermolen,Kerk van het kloosterBij de watervallen