Delphi

27 mei 2022 - Delphi, Griekenland

Vandaag de wandelschoenen aangetrokken om naar Delphi te lopen. Deze tocht van 6 km met een klim van 500 meter met 32 graden was behoorlijk zwaar. We moesten regelmatig even stoppen om onze hoofden af te koelen. Eigenlijk was dit gekkenwerk, maar we hebben het volbracht. De route ging over de weg en grotendeels over het oude Delphi voetpad. Gelukkig kwamen wij langs camping Delfi waar wij een verkoelend drankje hebben genomen. Van de vriendelijke eigenaar kregen wij een schaaltje met olijven, tapenade en brood erbij. Smaakte naar meer. Dit gaf ons weer genoeg energie om de tocht naar Delphi  te volbrengen. In Delphi hebben we eerst onze vochthuishouding weer aangevuld.

Wat een klimDat frist lekker op.

Delphi heeft de tijd beter overleefd dan Olympus. Je kan er een betere voorstelling van maken hoe het er vroeger uitgezien heeft.

De moderne stad Delphi ligt direct ten westen van de archeologische vindplaats met dezelfde naam. De stad werd opgericht als een thuis voor de bevolking van Castro, die werd verplaatst om de opgraving van het oude Delphi mogelijk te maken.

In het museumWagenmenner van Delphi.Gaaf gebleven beeld van brons.Schathuis

DelphiTempel van Apollo

We hebben de reis terug per taxi gedaan. Op de camping hebben we een frisse duik in het zwembad genomen.

1. Angeline Haan:
    27 mei 2022
    De volhouder wint. Toppers.
  2. Miriam:
    28 mei 2022
    Ben ook best wel trots op onszelf 👏🏻 Ik had het soms best wel even moeilijk. Met een natte handdoek op mijn hoofd ( mijn haar is namelijk net een bontmuts), om af te koelen, en heel veel drinken, hebben we het toch maar gefikst 🥵
  3. Karin:
    27 mei 2022
    Mooier weer dan in noord Duitsland ⚡☔
  4. Miriam:
    28 mei 2022
    Ik kan hier zeker wel aan wennen.
    Boven de 30 graden moet je echter niet zo’n trip ondernemen, echt gekkenwerk. Je zou er onwel van worden!😳